Uroda Pielęgnacja Kosmetyki z dodatkiem porto. Na co pomagają?

Kosmetyki z dodatkiem porto. Na co pomagają?

[fot: Jon Sullivan/public domain]

Porto jest dziś nie tylko synonimem portugalskiego wina, ale również jednym z najbardziej rozpoznawalnych produktów z Portugalii na zagranicznych rynkach. Nic więc dziwnego, że coraz liczniejsi przedsiębiorcy, nawet z branży kosmetycznej, chcą czerpać ze sławy tego trunku.

Po dwóch latach badań działająca przy Parku Technologiczno-Naukowym Uniwersytetu w Porto spółka Douro Skincare wprowadziła na rynek kosmetyki z aromatem wina porto pod marką Dvine. Ich twarzą jest czołowa portugalska śpiewaczka fado Ana Moura.

W ofercie wzbogacanych aromatem wina porto kosmetyków znajdują się m.in. perfumy i kremy do pielęgnacji ciała i twarzy.

- Składniki użyte w naszych kosmetykach bazują częściowo na naturalnych produktach. Chcemy aby na rynku uchodziły one za luksusową ofertę - poinformowała Claudia Leite, dyrektor finansowa spółki Douro Skincare.

Od ubiegłego roku porto stanowi również składnik herbaty. Mieszkającej w Portugalii Thuy Tien udało się opracować bowiem recepturę herbaty o smaku tego trunku. Jak zapewnia autorka nietypowego napoju, choć efekt po jego wypiciu jest odmienny od rezultatu konsumpcji wina porto, to oba produkty są do siebie niezwykle podobne pod względem walorów smakowych.

- Zarówno zapach, smak, jak i kolor herbaty jest bardzo zbliżony do porto, z tym że nie zawiera ona alkoholu, a jedynie esencję porto. Nowość na tyle dobrze przyjęła się na rynku, że otrzymujemy wiele zamówień od portugalskich oraz zagranicznych klientów, głównie z Australii, Szwajcarii, Japonii oraz Wielkiej Brytanii - ujawniła wietnamska biznesmenka.

Porto jest najbardziej znanym poza granicami Portugalii winem z tego iberyjskiego kraju. Jego udział wartościowy w eksporcie portugalskich win wyniósł w zeszłym roku 45 proc.

Porto miało też swój wkład w uzyskane w zeszłym rekordowe wpływy z zagranicznej sprzedaży portugalskich win. Wartość eksportu przekroczyła 732 mln euro. Jak oszacował Instytut Wina i Przemysłu Winiarskiego (IVV), od stycznia do grudnia 2013 roku Portugalia sprzedała winne trunki o łącznej wartości 732 mln euro, czyli o 4 procenty więcej w porównaniu do wcześniejszego roku.

Manuel Pinheiro, przewodniczący Komisji Producentów Wina z Regionu Zielonych Win (CVRVV), przewiduje, że w najbliższych latach należy się spodziewać wzmożonego popytu na portugalskie trunki.

- Spodziewamy się, że na świecie wzrośnie zapotrzebowanie między innymi na zielone wina z Portugalii. Oczywiście porto w dalszym ciągu jest i będzie kluczowym trunkiem z naszego kraju trafiającym na międzynarodowe rynki - powiedział Manuel Pinheiro.

Wśród głównych kierunków eksportu portugalskiego wina są Stany Zjednoczone, Kanada oraz Norwegia. Największe udziały wartościowe w eksporcie mają jednak kraje Unii Europejskiej - 55 proc. Wśród nich przewodzą Wlk. Brytania, Francja, Niemcy oraz Szwecja.

Porto wytwarzane jest z winogron pochodzących z doliny rzeki Douro. To wzmacniane wino dzielone jest pod względem barwy, jakości i zawartości cukru na pięć rodzajów: słodkie i najtańsze ruby; przechowywane w beczkach co najmniej 3 lata tawny; co najmniej siedmioletnie Dated Port, a także pochodzące z najlepszych roczników wina Late Bottled Vintage i Vintage.

Najbardziej znane marki wina porto to Croft, Sandeman, Calem, Offley, Taylor's oraz Ferreira.

2014-10-10 12:36:06

Treść pochodzi z:

Tagi:

kosmetyki,

portugalia,

wino,

porto,

kosmetyki z porto

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Masz szansę rozpocząć ciekawą dyskusję.