DIETY

Dieta 1500 kcal

Największą zaletą diety 1500 kcal jest to, że tylko w niewielkim stopniu redukuje ilość spożywanych dziennie kalorii, dlatego z powodzeniem mogą ją stosować nawet osoby aktywne fizycznie czy ludzie młodzi. Dzięki niej można zrzucić blisko kilogram tygodniowo. W wielu przypadkach zaleca się ją również osobom, które wcześniej narzuciły sobie większy reżim żywieniowy i stosowały dietę 1000 kcal i teraz zależy im na podtrzymaniu uzyskanych efektów. Poza tym cechą charakterystyczną diety 1500 kcal jest to, że pozwala dostarczać organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych, przy założeniu, że proporcje pomiędzy tłuszczem, białkiem i węglowodanami są odpowiednie.
  • Dla kogo

    Dieta 1500 kcal nie tylko pozwala na dostarczanie organizmowi wszystkich potrzebnych składników, ale także nie obciąża zbytnio naszego organizmu. Z tego tez powodu mogą ją stosować nie tylko ludzie otyli, ale również osoby aktywne fizycznie, a nawet mężczyźni z nadwagą. Ponieważ dieta 1500 kcal pozwala na powolny spadek wagi, kuracja nie jest najlepszym rozwiązaniem dla tych, którzy oczekują szybkich rezultatów.
  • Efekty

    Osoby stosujące dietę 1500 kcal nie powinny nastawiać się na szybkie efekty. W ciągu tygodnia można bowiem zgubić blisko kilogram. Dzięki temu można ją stosować przez dłuższy czas, a po jej zakończeniu nie grozi nam efekt jojo
  • Przykładowy jadłospis

    Osoby stosujące dietę 1500 kcal dziennie powinny zjadać pięć niewielkich objętościowo posiłków. Najlepiej regularnie i z częstotliwością co trzech godzin. Każdy główny posiłek, a więc pierwsze śniadanie, obiad i kolacja powinny zawierać warzywa. Głównym zadaniem drugiego śniadania, a także podwieczorku jest zmniejszenie głodu. Z tego też względu najlepiej, gdy będzie pojawiał się na nich jogurt, twarożek czy owoc. Dieta 1500 kcal kładzie duży nacisk również na produkty bogate w błonnik oraz odpowiednie nawadnianie organizmu. Między posiłkami najlepiej sięgać po wodę mineralną (nawet 2 litry dziennie), a także ziołowe i owocowe herbaty. Jeśli przyzwyczaimy się do picia kawy, tą najlepiej łączyć z niskotłuszczowym mlekiem.

    I śniadanie: 3 łyżki płatków musli z odtłuszczoną maślanką, kromka pełnoziarnistego chleba, plasterek chudej polędwicy z drobiu, rzodkiewka, niesłodzona zielona herbata.

    II śniadanie: dwa jabłka, garść rodzynek, woda.

    Obiad: sałatka kalafiorowa, szklanka świeżego soku marchwiowo-jabłkowego.

    Podwieczorek: małe opakowanie odtłuszczonego kefiru, pomarańcza.

    Kolacja: 3 łyżki musli z owocami, szklanka niskotłuszczowego mleka.

Inne przykładowe diety:

Dieta 1000 kcal

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów diety 1000 kcal jest to, że zakłada bardzo radykalne zmniejszenie zjadanych porcji.


Dieta 1200 kcal

Podstawą diety 1200 kcal jest to, że o jedną trzecia ogranicza wartość kaloryczną dostarczaną organizmowi w ciągu dnia.