Menu

Sekrety dobrej atmosfery w pracy

1 minuta czytania
0

Wakacje dobiegają końca, co oznacza, że już za chwilę wpadniemy w wir codziennych zajęć, obowiązków i… współpracy z otaczającymi nas ludźmi. Firma to ludzie, a dużo ludzi, to wiele spraw i niemało problemów.

0

Jako pracownik nie masz wpływu na wszystko, ale masz wpływ na siebie czyli na swoje zachowanie i reakcje na innych ludzi. Co więc możesz zrobić sam, aby budować atmosferę wokół siebie i zacząć dobrze wpływać na innych?

Otwórz się na innych czyli zadbaj o swoją osobistą markę w pracy.

Naszym zadaniem w pracy jest realizacja celów, które przed nami się stawia. Często pracownik koncentruje się więc na wykorzystaniu swojej wiedzy i doświadczenia merytorycznego. Jednocześnie nie otwiera się na budowanie relacji, a koncentruje się tylko na treści pracy.

Firma to też forma społeczność, gdzie liczy się to jak Cię widzą i jak Cię w związku z tym piszą. Daj się więc poznać, pokaż swoje zalety. Dzięki temu zminimalizujesz wątpliwości i nietrafione oceny na temat siebie wśród innych ludzi.

Okazuj zainteresowanie rozmówcom.

To w jaki sposób reagujesz ma znaczenie dla innych. Bądź skoncentrowany na rozmówcach czyli aktywnie słuchaj, zadawaj pytania, okazuj uznanie za profesjonalne działania, utrzymuj kontakt wzrokowy, podziękuj za pomoc i zaangażowanie ze strony innych, gdy ją otrzymujesz.

Te proste zasady najczęściej są postrzegane jako okazanie szacunku i uwagi rozmówcom. A szacunek w pracy jest jedną z kluczowych wartości, które cenimy sobie jako ludzie niezależnie skąd pochodzimy.

Wykaż się inicjatywą w relacjach.

Inicjatywa jest formą zaangażowania. A osoby zaangażowane są najczęściej odbierane jako bardziej dynamiczne i współpracujące.

Jak najczęściej ocenicie osobę, która podczas spotkania roboczego rzadko się odzywa, nie zadaje pytań, nie robi notatek i nie dzieli się własnymi opiniami? Najczęściej takie osoby są oceniane negatywnie – jako pozorujące pracę, nie zainteresowane jej przebiegiem, etc. Rzadko myślimy w takiej sytuacji: pewnie jest przeziębiony; może się wstydzi odezwać.

Tak działa ocena społeczna. Chcesz aby Twoja była pozytywna? Wykaż się inicjatywą, reaguj na potrzeby innych.

Pomagaj, jeśli rzeczywiście możesz być pomocny.

Firmy tworzą zespoły, a w zespołach zdarzają się problemy. Jeśli wiesz, że Twój współpracownik potrzebuje pomocy i nie jest to z jego strony próba zrzucenia pracy i odpowiedzialności na Ciebie, to zapytaj jak możesz się przydać?

Najczęściej potrafimy ocenić kiedy nasi współpracownicy rzeczywiście potrzebują wsparcia, a kiedy chcą abyśmy zrobili coś za nich. Jeśli potrafisz rozróżnić te sytuacje, to pomagaj wtedy, kiedy możesz i powinieneś pomóc.


Treść pochodzi z: Centrum Rozwoju HOLIS

Skomentuj

Obserwuj nas na Facebooku!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z iWoman! Zapisz się do bezpłatnego newslettera.

Zapisz się
Uwielbiamy ciasteczka! Dlatego wykorzystujemy pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień i wyłączyć ciasteczka. Rozumiem