Zdrowie Psychologia Zakupy w internecie? Najchętniej w poniedziałki w godzinach pracy

Zakupy w internecie? Najchętniej w poniedziałki w godzinach pracy

Zakupy w internecie? Najchętniej w poniedziałki w godzinach pracy [fot: Neustockimages/iStockphoto]

Lato to sezon zakupów online - w 2012 roku najwięcej wydaliśmy na zakupy w internecie właśnie w trakcie wakacji. Jednak według statystyk najczęściej kupujemy w robocze poniedziałki, po przerwie na lunch oraz po kolacji, a najrzadziej - w soboty.

Średnia wartość transakcji wykonanych w lipcu i w sierpniu to 242,29 zł - wynika z danych PayByNet, systemu płatności internetowych. Zakupy przez Internet cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków. Oprócz niskich cen przyciąga nas także wygoda i szybkość przeprowadzania transakcji online.

Łatwiej nam wpasować w codzienny rytm dnia zakupy, które możemy wykonać bez wychodzenia z domu czy z pracy - mówi Artur Wojtczuk, dyrektor odpowiedzialny za rozwój PayByNet. To największa przewaga, jaką e-sklepy mają nad tradycyjnymi formami handlu - dodaje.

Potwierdzają to dane dotyczące ilości i wielkości transakcji realizowanych z wykorzystaniem systemu płatności internetowych PayByNet w 2012 roku. Najczęściej kupujemy w sieci na początku tygodnia, a najrzadziej - w weekendy. W poniedziałki finalizowany jest niemal, co piąty zakup w Internecie. Co ciekawe, w niedzielę dokonywanych jest tylko 12 procent transakcji, a w sobotę jeszcze mniej - 8 procent.

W dni robocze Polacy zakupy internetowe robią przeważnie w godzinach pracy - najczęściej między godziną 11.00 a 16.00, z przerwą około godziny 13.00 W ciągu dnia można wyróżnić dwa szczyty zakupowe: pierwszy przypada zaraz po porze lunchowej, a drugi po godzinie 20, a więc wtedy, gdy konsumenci uporali się już z domowymi obowiązkami.

To normalne, że kupujemy w sieci wtedy, kiedy mamy długotrwały i swobodny dostęp do Internetu. Interesujące jest, że w weekend, kiedy teoretycznie mamy najwięcej czasu, najrzadziej robimy zakupy w Internecie. Wolny od pracy czas wolimy spędzić z rodziną i bliskimi, a nie szukając okazji w e-sklepach - mówi Lidia Banach, członek zarządu Merlin.pl.

Z danych PayByNet wynika również, że w 2012 roku średnia wielkość transakcji online realizowanych przez Polaków wynosiła 185,41 złotych, a najdroższe zakupy robiliśmy w lipcu i sierpniu. Średnia kwota jednorazowej transakcji wynosiła wtedy odpowiednio prawie 250 złotych. W czasie wakacji ponosimy, bowiem najczęściej wydatki związane z wyjazdami urlopowymi: kupujemy np. sprzęt do nurkowania lub bilety lotnicze. Z rocznych danych wynika, że luty to natomiast najgorszy miesiąc pod względem zakupów online.

2013-02-20 18:45

Treść pochodzi z:

Tagi:

internet

,

konsumpcja

,

zakupy

,

sklep internetowy

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Masz szansę rozpocząć ciekawą dyskusję.