[fot: stevendepolo/CC/Flickr]
Picie herbaty pomaga zrzucić zbędne kilogramy, dowodzą najnowsze badania japońskich naukowców. Efekt ten jest hamowany przez dodawanie do niej mleka.
Naukowcy odkryli, że herbata zawiera wysoki poziom substancji, takich jak flawiny i polifenole, zmniejszających wchłanianie tłuszczu do organizmu. Badania opublikowane w marcu przez Journal of Nutrition, dowodzą, że wyciąg z liści herbaty hamuje poziom wchłaniania tłuszczu w jelitach szczurów karmionych wysokotłuszczową dietą. Dodatkowo zmniejszała się ilość tkanki tłuszczowej w ich organizmach.
Okazuje się, że białko zawarte w krowim mleku hamuje dobry wpływ herbaty na nasz organizm - ostrzega The Telegraph. - Kiedy pijemy herbatę z dodatkiem mleka, zawarte w herbacie flawiny i polifenole tworzą związki osadowe z białkami mleka - wyjaśnia w rozmowie z The Telegraph doktor Devajit Borthakur, naukowiec Tea Research Association (TRA). - Oznacza to, że nie czerpiemy korzyści zdrowotnych ani ze związków zawartych w herbacie, ani mleku. Dlatego zawsze zalecane jest picie herbaty bez dodatku mleka - mówi.
Uczeni zwracają uwagę, że szczególne walory w walce z kilogramami ma popularna w Polsce czarna odmiana herbaty. Składniki, które zmniejszają poziom tłuszczu, powstają w procesie fermentacji, której poddawana jest poddawana. Okazuje się, że jest ona bardziej skutecznym środkiem w walce z otyłością niż powszechnie uważana za zdrowszą niesfermentowana zielona.
Co więcej, jak dowodzą naukowcy z Oxford Brookes University, rodzaj mleka dodawanego do herbaty również ma wpływ na możliwość przyswajania ważnych dla zdrowia składników. Mleko bez zawartości tłuszczu blokuje ich przyswajanie bardziej, niż częściowo odtłuszczone.
4.04.11, 09:44:17
4.04.11, 12:03:29
15.06.11, 13:11:35