SPRAWDŹ SIĘ
Zdrowie Żyj zdrowo Naukowcy wiedzą co najlepiej spala tłuszcz na brzuchu

Naukowcy wiedzą co najlepiej spala tłuszcz na brzuchu

Naukowcy wiedzą co najlepiej spala tłuszcz na brzuchu [fot: cokacoka/iStockphoto]

Ćwiczenia aerobowe bardziej wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej z okolic brzucha niż podnoszenie ciężarów. Tak sugerują nowe badania.

- Trening siłowy to idealne rozwiązanie jeśli chodzi o poprawę wytrzymałości i zwiększenie beztłuszczowej masy ciała - tłumaczy autor badania, dr Cris Slentz, fizjolog z Duke University cytowany przez serwis The Med Guru. - Jednak jeśli cierpisz na nadwagę i chcesz zrzucić zbędny tłuszcz z brzucha ćwiczenia aerobowe będą lepszym wyborem, gdyż dzięki nim spalamy więcej kalorii.

Do eksperymentu zostało wybranych 196 osób cierpiących na nadwagę w wieku od 18 do 70 lat. Uczestnicy zostali podzieleni na trzy grupy: ćwiczenia pierwszej ograniczyły się do biegania, druga wykonywała trening siłowy a trzecia łączyła dwa rodzaje aktywności. Po ośmiu miesiącach okazało się, że pierwsza grupa straciła aż 20 razy więcej tłuszczu w okolicy brzucha niż druga i spaliła podczas ćwiczeń o 67 proc. kalorii, niż badani wykonujący trening siłowy. Grupa łącząca dwa typy ćwiczeń osiągnęła podobne rezultaty, jak grupa joggingowa.

Nadmiar tkanki tłuszczowej w organizmie zawsze wiąże się z konsekwencjami dla naszego zdrowia, jednak szczególnie niebezpieczny jest tzw. brzuszek często związany z tłuszczem trzewnym (wokół narządów jamy brzusznej). Jego nadmiar zakłóca równowagę hormonalną i łączy się z czynnikami ryzyka, takimi jak cukrzyca czy choroby serca.

- Jeśli chodzi o zagrożenie dla zdrowia, ważniejsze jest nie ile masz tłuszczu, ale gdzie tłuszcz odkłada się w organizmie - skomentował Cris Slentz cytowany przez serwis The Med Guru.

 

Kornelia Głowacka-Wolf

2011-09-12 07:41

Tagi:

jogging

,

fitness

,

tłuszcz

,

brzuch

Komentarze

  • 24.04.12, 13:53:20

    ~matilde napisał(a):
    Jogging jest fajny ale nordic walking pozwala na spalenie w tym samym czasie o 40 % więcej kalorii niż zwykły marsz - i tyle samo co jogging czyli 400 kalorii. Zaleta jest taka, że łatwiej maszerować 2-3 godziny niż biec. Angażuje 90 % układu mięśniowego. Podczas spaceru z kijami intensywnie pracują pośladki, uda, plecy, łydki, biodra, barki, ramiona i piersi. Mięśnie przedramion i ramion zostają wzmocnione, poprawione krążenie krwi w strefie karku i barków.. Sama chodzę z kijami Leki - to solidne niemieckie kije lekkie, bardzo wygodne i trwałe. Polecam dobry sklep gdzie kupiłam kije do nordic walking (i narty biegowe) http://www.nartybiegowe.biz.pl
  • Lina12

    24.04.12, 15:00:14

    Lina12 napisał(a):
    Interwały!! On najlepiej spala tłuszcz. Warto zapoznać się z tym programem!!
  • kan..ia

    24.04.12, 15:38:24

    kan..ia napisał(a):
    nei wydaje mi się, nordic walking spala tłuszcz, ale nie umięśni ci aż tak bardzo mięsni brzucha jak bieganie, czy łatwiej maszerować? niekoniecznie, wbrew pozorom chodzeie prawidłowo z kijkami jest wcale łatwe
  • 20.05.12, 16:52:16

    ~Konto usunięte napisał(a):
    trening siłowy jako uzupełnienie + do wyboru: crossfit, kompleksy metaboliczne, crosstrening- to są najskuteczniejsze sposoby na spalenie tkanki tłuszczowej z brzucha ale warunek jest jeden i bez niego nawet to nie pomoże- dieta!!!