[fot: AngelaHawkey/iStockphoto]
Częste picie tego napoju może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka raka szyjki macicy. To wynik 26-letnich badań Harvard School of Public Health.
Picie czterech i więcej filiżanek kawy z kofeiną dziennie, to mniejsze o 25 procent ryzyko zachorowania na ten typ nowotworu. Picie od dwóch do trzech filiżanek dziennie, to z kolei zmniejszenie o 7 procent ryzyka raka szyjki macicy.
Podobny związek naukowcy z Harvard School zaobserwowali u kobiet pijących kawę bezkofeinową z tą różnicą, że picie dwóch filiżanek dziennie w tym przypadku zmniejsza ryzyko o 22 procent, podaje wyniki serwis internetowy India News Post.
Badania przeprowadzone zostały na reprezentatywnej grupie ponad 67 tysięcy kobiet, u których zbadany został wpływ napoju na ich potencjalne zachorowanie na nowotwór macicy. Skąd pomysł, że kawa może mieć takie zalety? - Kawa już okazała się chronić przed cukrzycą ze względu na jej działanie na insulinę, więc chcieliśmy udowodnić hipotezę, że zapobiega także nowotworowi szyjki macicy - wyjaśnia profesor żywienia i epidemiologii w Harvard School Edward Giovannucci.
25.12.11, 06:05:32
25.12.11, 19:28:48