Zdrowie Żyj zdrowo Zaskakujące właściwości truskawek. Ratują serce

Zaskakujące właściwości truskawek. Ratują serce

Zaskakujące właściwości truskawek. Ratują serce [fot: PAP/EPA/ALI ALI ]

Naukowcy odkryli, że włączenie do diety garści tych słodkich owoców tygodniowo, zmniejsza ryzyko ataku serca u kobiet aż o jedną trzecią.

Choroby serca to główna przyczyna zgonu wśród kobiet. Umiera z tego powodu co czwarta kobieta. Chorobom serca można łatwo zapobiec prowadząc zdrowy styl życia i stosując się do odpowiedniej diety. Prozdrowotne menu nie musi być jednak nudne i niesmaczne. Naukowcy zachęcają do osłodzenia sobie życia uzupełniając jadłospis o garść truskawek tygodniowo.

Truskawki mogą nie tylko ukoić, ale i wyleczyć kobiece serce. Według najnowszych badań jedne z najpopularniejszych w Polsce owoców obniżają ryzyko wystąpienia ataku serca u płci pięknej aż o jedną trzecią. To wszystko za sprawą zawartych w truskawkach antocyjanów, czyli jednej z grupy flawonoidów, które rozszerzają tętnice oraz poprawiają pracę układu sercowo-naczyniowego. Przeciwdziałają one między innymi gromadzeniu się złogów tłuszczowych w ścianach naczyń krwionośnych.

Spożywanie większej ilości tych owoców już w młodości może zredukować ryzyko zawału serca w późniejszym życiu - twierdzi dietetyk dr Aedin Cassidy z Uniwersytetu Wschodniej Anglii.

Badania przeprowadzone przez naukowców z Harvard School of Public Health oraz brytyjskiego Uniwersytetu Wschodniej Anglii, na podstawie analizy sposobu odżywiania się 93 600 kobiet w wieku 25-42 lata wykazały, że podobny wpływ na zdrowie mają także jagody, jeżyny i borówki. U kobiet, które urozmaicały swoją dietę o fioletowe owoce zauważono również 32-procentowy spadek ryzyka wystąpienia zawału serca.

Ponadto z badań wynikło, że kobiety, które przestrzegały bogatej w owoce i warzywa diety, a nie wprowadziły do niej truskawek i jagód, były bardziej narażone na choroby serca. Okazuje się więc, że czerwone i fioletowe owoce mogą być niezbędnym elementem menu, pomagającego skutecznie obniżyć ryzyko ataku serca.

Co więcej, jagody i truskawki bardzo łatwo wprowadzić do menu, a wystarczy tylko jedna porcja tygodniowo. To bardzo proste, dietetyczne zmiany, które mogą mieć znaczący wpływ na działania profilaktyczne - podsumował jeden z autorów badań, dr Eric Rimm z Harvard School of Public Health w Bostonie.

Badania zostały opublikowane w czasopiśmie Circulation American Heart Association.

2013-03-18 11:45

Treść pochodzi z:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Masz szansę rozpocząć ciekawą dyskusję.