Menu
Banner Castorama

Wywiad z Magdaleną Szewczuk (CEO Czerwonej Szpilki)

6 minut czytania
Wywiad z Magdaleną Szewczuk (CEO Czerwonej Szpilki)
0

Idea powstała z potrzeby serca. Chciałam zrobić coś więcej dla kobiet. Chciałam tworzyć inspirujące środowisko, które będzie idealnym miejscem do rozwoju. Pracuję z kobietami od 2002 roku i doskonale wiem, z jakimi wyzwaniami mierzą się one każdego dnia. Zdecydowanie brakuje im pewności siebie i wiary we własne możliwości, a co za tym idzie – odwagi, by czasami zrobić ten pierwszy krok. Otoczenie, w którym przebywamy, ma ogromne znaczenie. Misją Czerwonej Szpilki jest wspieranie przedsiębiorczych kobiet w rozwoju osobistym i biznesowym, dzięki programom edukacyjnym, networkingowi oraz usługom dla biznesu.

0
  1. Skąd wzięła się idea Czerwonej Szpilki?

  • Czy spodziewała się Pani, że Czerwona Szpilka będzie cieszyła się tak dużą popularnością?

Od 2014 roku daję swoje 100% zaangażowania, by tak właśnie było. Myślę, że tak naprawdę jesteśmy jeszcze na początku. Możliwości są zdecydowanie większe. Kiedy robimy coś z ogromną pasją i sercem, możemy osiągnąć więcej, niż nam się wydaje. Oczywiście potrzebujemy odpowiedniej strategii. Ja przez pierwsze lata nie miałam jej dobrze określonej i sprecyzowanej. Chciałam być dla wszystkich i trochę zbawiać świat swoimi działaniami. Podjęłam wiele błędnych decyzji, za które płacę do dziś. Ten rok jest dla Czerwonej Szpilki przełomowy, wprowadzamy wiele zmian. A jak wiemy, zmiany są potrzebne, jednak nie wszystkim mogą się one podobać. Wspólnie z moją partnerką biznesową Nadią Poliszczuk określiłyśmy na nowo naszą wizję i misję, następnie powstał plan działania,a teraz właśnie go wdrażamy. Najlepsze jeszcze przed nami 🙂

  • Skąd czerpie Pani siłę i motywację do działania?

Moja motywacja do działania pojawiła się z chęci zmiany swojej rzeczywistości na bardziej kolorową. Nie miałam w domu wzorca sukcesu, nie było też potrzebnego wsparcia, więc podjęłam decyzję, że biorę życie w swoje ręce. Chciałam stać się kobietą niezależną mentalnie i finansowo. Niezależność to dla mnie wolność. Wolność wyboru tego, jak chcę żyć. Dzisiaj motywację i siłę daje mi ogromna chęć zrobienia czegoś dobrego dla świata, dla kobiet, które pojawiają się na mojej drodze. Chcę inspirować do działania, zachęcać do brania życia w swoje ręce, chcę pokazywać możliwości i dzielić się swoim ponaddwudziestoletnim doświadczeniem. Działam biznesowo od 2002 roku i od lat towarzyszy mi hasło „Twoje życie – Twój wybór”, które oznacza, że wszystko, co masz lub czego jeszcze nie masz, jest wynikiem Twoich decyzji. I to nie oznacza, że wszystkie będą dobre i zawsze idealne. Liczy się to, że się jest gotowym do ich podjęcia.

  • Czego mogą spodziewać się uczestniczki Ladies Day? Czy uczestniczki, wychodząc z wydarzenia, będą gotowe na podbój świata biznesu?

Konferencja Ladies Day – Sięgaj po więcej! to miejsce dla kobiet, w których drzemie gen przedsiębiorczości. To będzie dzień pełen wartościowych wystąpień naszych prelegentek, które podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Cała agenda została tak przygotowana, by dać ogromną wartość, inspirację i motywację.

Czy uczestniczki będą gotowe na podbój świata biznesu? Myślę, że to zależy od tego, co z tą zdobytą wiedzą i motywacją zrobią dalej. Świat nie płaci nam za to, co wiemy. Potrzebujemy zdobytą wiedzę pogłębić i oczywiście wykorzystać w praktyce.

Natomiast mogę powiedzieć, że prelegentki, które uświetnią naszą konferencję, mają ogromną wiedzę i doświadczenie – i właśnie swoimi spostrzeżeniami będą chciały podzielić się z uczestniczkami, zarówno podczas indywidualnych wystąpień, jak i paneli dyskusyjnych. Naszymi gośćmi są: Dorota Wellman, Anna Matusiak-Rześniowiecka, Beata Kapcewicz, Krystyna Wróblewska, Magdalena Szewczuk, Nadia Poliszczuk, Ela Krokosz, Joanna Idzikowska i Marta Kaczmarski. Na stronie wydarzenia można zapoznać się z tematami ich wystąpień i znaleźć więcej szczegółów na temat samej konferencji.

  • Zainteresowani wydarzeniem Ladies Day powinni skupić się na skutecznym networkingu czy zdobywaniu nowych umiejętności twardych?

Nie trzeba z niczego rezygnować. Podczas konferencji mamy aż 240 minut na networking i ten czas można dobrze wykorzystać. Co to oznacza? Warto pojawić się już między godz. 8:30 a 9:00, by skorzystać z pierwszej sesji networkingowej, zanim rozpoczniemy konferencję, a także zostać do końca i jeśli pojawi się opcja wieczornego networkingu, to również z niego skorzystać. Podczas wystąpień prelegentek warto słuchać i notować, a scrollowanie mediów społecznościowych przełożyć na inną okazję. Telefon przyda nam się wtedy, gdy zechcemy się podzielić z naszą społecznością tym, w jakim wydarzeniu bierzemy właśnie udział. Być obecną na 100% podczas całego dnia – to recepta na sukces i wyniesienie maksimum wartości z tej konferencji.

  • Czego kobiety najbardziej potrzebują w biznesie? Na czym polega różnica między potrzebami w biznesie kobiet a mężczyzn?

Jeden czynnik, którego potrzebują i jest on wewnętrzny, wynika z często nieuświadomionej potrzeby docenienia. Kobiety chcą wiedzieć, że są tak samo dobre w tym, co robią, jak mężczyżni. Drugi wynika z głęboko zakorzenionej potrzeby bezpieczeństwa dla siebie i najbliższych, co wiąże się bezpośrednio z chęcią bycia częścią większej społeczności.

  • Czy to dobre czasy dla kobiet w biznesie?

Ja uważam, że każdy czas jest dobry na budowanie swojej niezależności, na spełniane swoich marzeń. Może aktualna sytuacja nie jest optymalna, jeśli weźmiemy pod uwagę konflikt zbrojny, inflację czy polski ład, jednak nie można odkładać swojego życia na „później”.

Nigdy nie będzie idealnego momentu, zawsze może być to „coś”. Ludzie sukcesu podejmują działania mimo niesprzyjających okoliczności. To właśnie ich wyróżnia. Oni nie czekają na „lepszy moment”, oni kreują rzeczywistość, by tworzyć lepsze momenty.

  • Jakie umiejętności są szczególnie ważne lub warto zadbać o ich rozwój w kontekście MLM?

Jest to umiejętność nawiązywania nowych znajomości – w sumie ważna i potrzebna w każdej branży. Ludzie, zanim zrobią z nami jakikolwiek biznes, muszą nas najpierw poznać, potem polubić, a następnie nam zaufać. Dzisiaj robimy to często w świecie online, jednak ta zasada działa tak samo. Potrzebujemy też otwartości na drugiego człowieka. Kiedy nawiązujemy nowe znajomości, naszym celem powinno być jak najlepsze poznanie drugiej osoby. Mam tu na myśli aktywne słuchanie, które pozwoli nam poznać potrzeby drugiej osoby, by móc na nie zareagować. Jest też umiejętność pracy z odroczonym terminem gratyfikacji. W biznesie sieciowym, ale nie tylko, zanim pojawią się konkretne efekty naszej pracy, zazwyczaj mija trochę czasu. Na początku zaangażowanie powinno być największe, a wynagrodzenie zaczyna się od symbolicznego. Niestety ludziom brakuje cierpliwości. Za szybko się podają, kiedy nie mają odpowiedniej gratyfikacji. Nie rozumieją, że początek tak właśnie wygląda. Możliwości są ogromne i warto działać, by zrealizować swoje cele. Jeden mały sukces prowadzi do kolejnego. A przecież do sukcesu nie ma windy – trzeba wejść po schodach, jak głosi motywacyjne hasło. Czasami pięter jest wiele, podczas drogi czujemy zmęczenie, pojawiają się przeszkody, jednak warto cały czas iść do góry.

  • Czy kobiety mają cechy szczególne, które pozwalają zdobyć im przewagę nad konkurencją w MLM?

W naszej branży działają głównie kobiety – jest ich ponad 90%. To nie oznacza, że to biznes tylko dla płci pięknej. Kobiety jednak mają bardziej rozwiniętą inteligencję emocjonalną, są bardziej empatyczne, łatwiej nawiązują relacje. Wysoki poziom inteligencji emocjonalnej jest warunkowany między innymi przez potrzebę nieustannego rozwoju osobistego. I szczerze nie znam innej grupy, która jest tak nastawiona na rozwój jak ludzie działający w marketingu sieciowym. Tutaj każdy rozumie, że robi to dla siebie. Decydując się na szkolenie, kurs czy książkę – robi to dla podniesienia swoich kompetencji, nikt go nie zmusza, nikt tego nie oczekuje.

  • Czy Czerwona Szpilka wspiera jakieś kampanie społeczne? Jeżeli tak – jakie?

Wspieramy inicjatywy, które są skierowane do kobiet. Często angażujemy się w akcje charytatywne. 22 września 2022 roku wspierałyśmy inspirujące spotkanie dla kobiet w Ostrowie Wielkopolskim o charakterze charytatywnym, a 1 października 2022 roku poprowadzę II Galę Charytatywną „Po Prostu Piękni”, organizowaną przez Fundację L’Arche Polska we Wrocławiu.

  • Jakie są dalsze plany dla Czerwonej Szpilki?

Jak już wspomniałam, ten rok jest dla nas czasem zmian. Można pomyśleć, że to, co teraz wdrażamy, to dla nas rewolucja. Ja myślę o tym jednak jak o ewolucji. Kiedy zaczynałam w 2014 roku, miałam inne plany, wyobrażenia, a cała koncepcja zmieniała się wraz ze mną. Odbierając wiele cennych i drogich lekcji w ostatnim czasie, sama dojrzałam do zmian, które teraz wprowadzamy. Aktualnie szlifujemy z Nadią Poliszczuk nasz program edukacyjny dla kobiet „10 kroków do biznesu Twoich marzeń” – jego oficjalna premiera odbędzie się podczas naszej konferencji Ladies Day. Chcemy też wspólnie z naszymi Klubowiczkami Ambasadorkami tworzyć inspirującą przestrzeń w wielu miastach. Pierwsze spotkania networkingowe z cyklu „Czerwona Szpilka w Mieście” już w listopadzie – odbędą się one w Katowicach, Tychach, Bielsku-Białej, Zielonej Górze i Wrocławiu. Kobiety potrzebują odpowiedniego otoczenia, w którym będą mogły się rozwijać, będą mogły sięgać po więcej. Czerwona Szpilka to właśnie idealna przestrzeń do rozwoju, wymiany doświadczeń i nawiązywania nowych znajomości.

Wywiad przeprowadził Arkadiusz Janikowski.

Skomentuj

Obserwuj nas na Facebooku!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z iWoman! Zapisz się do bezpłatnego newslettera.

Zapisz się
Uwielbiamy ciasteczka! Dlatego wykorzystujemy pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień i wyłączyć ciasteczka. Rozumiem