Menu

Dieta kapuściana – założenia i efekty

2 minuty czytania
Dieta kapuściana – założenia i efekty
Dieta kapuściana, fot. Shutterstock.com
0

Dietę kapuścianą stosuje się jedynie przez tydzień. W tym czasie, przestrzegając wszystkich zaleceń może zrzucić od trzech do nawet sześciu kilogramów. Zwolennicy tego typu kuracji są zdania, że jest nie tylko skuteczna i szybka, ale również zdrowa.

0

Nie wszyscy wiedzą, że kapusta, która przecież sanowi podstawę tej diety, zawiera bardzo dużo witaminy C, a więc pomaga wzmocnić system immunologiczny naszego organizmu. Poza tym, bierze udział w wielu procesach metabolicznych, a także sprawia, że szybciej goją się rany. Dodatkowo kapusta to także cenne źródło witaminy A, E oraz błonnika. Ten ostatni wspomaga pracę jelit, usprawnia metabolizm oraz pomaga oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn.

Dla kogo?

Dieta kapuściana została stworzona specjalnie z myślą o osobach, które chcą schudnąć. Ze względu na to, że postawą kuracji jest kapusta, z pewnością nie sprawdzi się u osób, które za nią nie przepadają. Za to mogą z niej skorzystać wszyscy Ci, którym zależy na szybkich efektach.

Efekty

Dieta kapuściana daje bardzo szybkie efekty. W ciągu całej, siedmiodniowej kuracji przeciętnie chudnie się do pięciu kilogramów. Niektórym udaje się jednak zrzucić nawet o trzy kilo więcej. Warto mieć jednak świadomość tego, że częste jedzenie kapusty wzmaga działanie naszego układu moczowego. Podczas jej stosowania częściej możemy więc chodzić do toalety. Aby po zakończeniu diety kapuścianej nie groził nam efekt jo-jo, nie należy się objadać.

Co jeść?

Jadłospis siedmiodniowej diety kapuścianej nie jest zbyt wyszukany. Jej podstawą jest bowiem zupa z kapusty, którą na szczęście można spożywać w dowolnej ilości. Co ciekawe, im więcej jej zjemy, tym lepsze mogą być później efekty. Podczas stosowania kuracji można również sięgać po owoce. Te należy jednak spożywać wyłącznie w świeżej postaci. Podobnie jest z warzywami. Jeśli jednak, mamy ochotę na kalafior czy brokuł, najlepiej ugotować je na parze. Ważną zasadą diety kapuścianej jest również to, by podczas przygotowywania posiłków nie używać soli. Kuracja może nie spodobać się również osobom, które uwielbiają jeść mięso. W ciągu siedmiu dni można bowiem spożyć tylko niewielką jego ilość. Dopiero pod sam koniec diety po raz pierwszy można spróbować ryżu.

Przykładowy jadłospis:

I dzień: zupa kapuściana, owoce do wyboru: jabłko, arbuz, melon, pomarańcza, niesłodzona zielona herbata.

II dzień: zupa kapuściana, dwa gotowane bez dodatku soli i tłuszczu ziemniaki w mundurkach, niegazowana woda mineralna.

III dzień: zupa kapuściana, warzywa do wyboru: brokuł, ogórek, brukselka, marchewka, owoce do wyboru: arbuz, jabłko, niesłodzona herbata.

IV dzień: zupa kapuściana, trzy średniej wielkości banany, szklanka odtłuszczonego mleka, niesłodzona zielona herbata.

V dzień: zupa kapuściana, mięso do wyboru: pierś z kurczaka, chudy indyk, ryba bez tłuszczu, 4 pomidory, woda niegazowana.

VI dzień: zupa kapuściana, wszystkie zielona warzywa, mięso do wyboru: wołowina, indyk, kurczak, przygotowane bez dodatku tłuszczu, niesłodzona herbata.

VII dzień: zupa kapuściana, brązowy ryż z jabłkami i cynamonem, warzywa do wyboru: marchewka, pomidor, niesłodzony sok owocowy.

Skomentuj

Obserwuj nas na Facebooku!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z iWoman! Zapisz się do bezpłatnego newslettera.

Zapisz się
Uwielbiamy ciasteczka! Dlatego wykorzystujemy pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień i wyłączyć ciasteczka. Rozumiem