DIETY

Dieta 1000 kcal

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów diety 1000 kcal jest to, że zakłada bardzo radykalne zmniejszenie zjadanych porcji. To zaś ma w konsekwencji spowodować, że organizm zacznie spalać zgromadzone do tej pory zapasy tłuszczu. Dorosły człowiek o średniej aktywności fizycznej potrzebuje od dwóch do trzech tysięcy kalorii dziennie. Znaczne zredukowanie tej liczny sprawia, że z jednej strony będziemy dostarczali swojemu organizmowi wszystkich potrzebnych składników, z drugiej natomiast zmuszali go do spalania zbędnej warstwy tkanki tłuszczowej. Minusem diety 1000 kcal może być to, że wymaga od stosującego dokładnego obliczania wartości kalorycznej każdego zjedzonego posiłku.
  • Dla kogo

    Dieta 1000 kcal została stworzona specjalnie z myślą o tych, którzy marzą o zrzuceniu zbędnych kilogramów. Stosowania niskokalorycznej kuracji nie zaleca się jednak dzieciom, dorastającej młodzieży, ciężko chorym oraz ciężarnym lub karmiącym kobietom.
  • Efekty

    Dzięki radykalnemu ograniczeniu ilość dostarczanych dziennie kalorii, osoby które stosują tą dietę tylko w ciągu pierwszego miesiąca mogą stać się lżejsze nawet o siedem kilogramów. Z czasem jednak, gdy nasz organizm przyzwyczai się do nowego sposobu odżywiania, ten spadek nie będzie już tak wielki. Jeśli po kilku tygodniach stosowania diety 1000 kcal, znowu powrócimy do swoich starych przyzwyczajeń grozi nam efekt jo-jo.
  • Przykładowy jadłospis

    Ze względu na to, że założeniem tej diety jest zjadanie w ciągu jednego dnia jedynie 1000 kalorii trzeba bardzo rozsądnie dobierać menu. Choć porcje, które spożywamy są znacznie mniejsze niż dotychczas, nadal powinny dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników. Aby nie przekraczać granicy 1000 kalorii zaleca się całkowite wyeliminowanie słodyczy, tłustych dań, fast-foodów oraz słodkich napojów gazowanych i soków.

    I śniadanie: kawa lub herbata bez cukru, odtłuszczony jogurt z pokrojonymi owocami (pół szklanki) i dwoma łyżkami musli.

    II śniadanie: kromka razowego pieczywa, plaster chudej wędliny (najlepiej drobiowej), pół pomidora, jabłko.

    Obiad: pieczona bez dodatku tłuszczu pierś z kurczaka, gotowane brokuły i kalafior, szklanka soku warzywnego.

    Podwieczorek: dowolny owoc lub warzywo.

    Kolacja: sałatka przygotowana z połówki wędzonej makreli, dwie łyżki ryżu, natka pietruszki, łyżka kukurydzy z puszki.

    W ciągu dnia zaleca się również picie dużej ilości wody mineralnej i ziołowych herbat.

Inne przykładowe diety:

Dieta owocowa

Dzięki tak dobranemu jadłospisowi możemy znacznie przyspieszyć naszą przemianę materii, a dzięki temu w łatwy sposób spalić tkankę tłuszczową.


Dieta glikemiczna

W przeciwieństwie do niektórych kuracji, dietę glikemiczna można stosować nieprzerwanie nawet przez całe życie.