Co wpływa na lojalność klienta B2B? Sprawdź, jak zatrzymać go przy sobie
Skuteczny biznes to system połączeń i zależności. Żadne przedsiębiorstwo nie funkcjonuje w próżni – sukces zależy nie tylko od działań wewnętrznych, ale przede wszystkim od możliwości dotarcia i zatrzymania przy sobie klientów i kontrahentów. Nie zawsze wynika to wyłącznie z atrakcyjnej oferty, czasem trzeba czegoś więcej, by lepiej zacieśnić więź współpracy. Jak zadbać o lojalność kontrahentów w biznesie?
Satysfakcja – jak duże ma znaczenie w lojalizacji?
Większość biznesowych relacji opiera się na transakcji. Między kontrahentami dochodzi do wymiany usług, dóbr lub środków – wszystko w celu uzyskania obopólnych korzyści. Sam dobór partnerów biznesowych często bazuje na aspekcie finansowym – koszty i ewentualne zyski wynikające ze współpracy należą do głównych aspektów branych pod uwagę w takiej sytuacji. Czy to oznacza, że największy sukces na tym polu odnoszą przedsiębiorcy, którzy są w stanie zaoferować najatrakcyjniejszą ofertę?
W tym miejscu warto wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie współpracy biznesowej – mowa o satysfakcji. To czynnik niezwykle istotny – to przede wszystkim od niego zależy decyzja o ponownym podjęciu współpracy z wybranym kontrahentem. Można więc stwierdzić, że to element warunkujący lojalność na polu biznesowym. Jeśli zależy nam na długotrwałej i wartościowej współpracy, warto wziąć pod uwagę potrzeby drugiej strony.
Program lojalnościowy – dopasuj go do potrzeb partnera
Jednym ze skutecznych sposobów lojalizacji B2B jest sięganie po programy partnerskie. Warto je stosować nie tylko jako formę urozmaicenia oferty. Dobrze skrojony program lojalnościowy oferuje dużą swobodę działania, dzięki czemu łatwiej dopasować go do wymagań kontrahentów. Co więcej, to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają klienci. Jak wynika z danych zebranych przez Sodexo, chęć uczestnictwa w programach partnerskich zadeklarowało aż 86% respondentów. To połowa sukcesu – teraz wystarczy jedynie sięgnąć po benefit, który będzie oferować jak najwięcej swobody i możliwości.
Sodexo – program skrojony do potrzeb
Cenionym rozwiązaniem na rynku programów lojalnościowych są te oferowane przez Sodexo. Dzięki rozwiązaniom motywacyjnym w B2B można osiągnąć nie tylko długofalową lojalność. Przekłada się ona także na wzrost wyników i efektywną realizację celów biznesowych. Sam program stanowi również wsparcie działań zespołu marketingu i stanowi zachętę do skorzystania z oferty.
A co najważniejsze – oferuje swobodę, na której korzystają obie strony transakcji. Przedsiębiorca może wykorzystać jeden program partnerski w działaniach z wieloma kontrahentami. To niezwykła oszczędność czasu i środków finansowych. Klienci z kolei zyskują dowolność w doborze benefitu, który odpowiada ich potrzebom i zachęca do dalszej współpracy.