Menu

7 suplementów niezbędnych dla sportowców

2 minuty czytania
7 suplementów niezbędnych dla sportowców
fot. materiały partnera
0

Sport to zdrowie, co do tego nikt raczej wątpliwości nie ma. Jednocześnie część osób zapomina o tym, że podczas intensywnej i długotrwałej aktywności fizycznej traci się mnóstwo minerałów. Zmienia się zapotrzebowanie nie tylko na same minerały, ale też  na inne składniki odżywcze. Mają one wpływ nie tylko na zdrowie, ale też efektywność treningu.

0

Każdy, kto uprawia sport, chce, by trening był wydajny, a kolejne cele pokonywane. Aby to osiągnąć, musi wziąć pod uwagę odpowiednią suplementację. Suplementy będą uzupełnieniem dobrze zbilansowanej diety i pozwolą poprawić dotychczasowe wyniki. Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej temu, jakie suplementy będą niezbędne.

1. Keratyna

Po keratynę można sięgnąć niezależnie od uprawianej dyscypliny sportowej. Jest pomocna w budowaniu tkanki mięśniowej i poprawie parametrów siłowych. Właśnie z tego względu jest wręcz niezbędna dla osób zajmujących się sportami siłowymi, wspinaczką, lekkoatletyką czy kolarstwem. Keratyna pomaga magazynować energię i osiągać lepsze wyniki.

2. BCAA

Chodzi tutaj o suplementację aminokwasami, które mają za zadanie przede wszystkim odżywiać mięśnie. Chronią tkankę mięśniową przed rozpadem i wspierają układ nerwowy, a w efekcie trening jest wydajniejszy.

3. Witaminy i minerały

U osób aktywnych fizycznie rośnie zapotrzebowanie na niektóre witaminy. Jedną z nich jest witamina D3, która w przypadku sportu jest istotna przez utrzymanie w dobrej kondycji układu kostnego i pomaga budować formę. Drugą ważną witaminą jest witamina C wspierająca odporność i stawy. Osoby bardzo aktywne są narażone na infekcje, a dzięki zwiększonej ilości witaminy C mogą temu skutecznie zapobiec. Oprócz tego ważne są witaminy z grupy B, a także minerały takie jak magnez.  Wszystkie te związki można uzupełnić, sięgając po OSHEE PRO SHOT.

4. NAC

Pod tą nazwą kryje się cysteina, wpływająca na syntezę glutationu. Mówiąc prościej, związek ten jest potrzebny dla regeneracji mięśni i układu pokarmowego. Stymuluje również efektywniejszą pracę układu pokarmowego.

5. Kofeina

Kofeinę zawierają m.in. napoje energetyczne. Kofeina doskonale pobudza i mobilizuje do podjęcia aktywności. Doskonale stymuluje organizm, a oprócz tego ma działanie termogeniczne. Oznacza to, że przyjmowana w trakcie wysiłku będzie przyspieszać redukcję tkanki tłuszczowej.

6. Beta-alanina

To jeden z suplementów, po który szersza grupa sportowców sięga dopiero od jakiegoś czasu. Wśród najważniejszych właściwości beta-alaniny wymienić działanie antyoksydacyjne, co chroni mięśnie przed wolnymi rodnikami. Przyspiesza się też transport jonów wodorowych, dzięki czemu mięśnie mogą pracować wydajniej i dłużej. Patrząc z tej perspektywy, beta-alanina jest szczególnie polecana przy sportach wytrzymałościowych, w kulturystyce i sportach siłowych.

7. Tyrozyna

Na koniec warto wspomnieć o tyrozynie. Dzięki niej w trakcie i po treningu odczuwa się mniejsze zmęczenie. Dla jeszcze lepszego efektu warto przed treningiem połączyć ją z kofeiną. Poza tym tyrozyna również wykazuje właściwości termogeniczne, więc pomoże zgubić zbędne kilogramy.

Skomentuj

Czytaj także

Obserwuj nas na Facebooku!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z iWoman! Zapisz się do bezpłatnego newslettera.

Zapisz się
Uwielbiamy ciasteczka! Dlatego wykorzystujemy pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień i wyłączyć ciasteczka. Rozumiem