Menu

Jak szybko i skutecznie rzucić palenie? 4 sposoby

2 minuty czytania
Jak szybko i skutecznie rzucić palenie? 4 sposoby
Jak zwiększyć skuteczność postanowienia? Fot. Pixabay.com
0

Palenie to problem, z którym boryka się wielu Polaków. Papieros w trakcie trwania przerwy w pracy, pomiędzy zajęciami na uczelni czy też na imprezie to dla wielu regularny rytuał, z którym ciężko jest walczyć. Jest to bardzo szkodliwy nałóg dla naszego organizmu, dlatego też powinniśmy umieć sobie z nim radzić. Przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na to, aby raz na zawsze rzucić palenie i nie powrócić do starych przyzwyczajeń w przyszłości.

0

1. Skorzystaj z tabletek na rzucenie palenia

Nie da się ukryć, że uzależnienie od wyrobów tytoniowych jest dość poważne i często trwa nawet miesiącami. Okazuje się, że aby zminimalizować objawy odstawienia nikotyny, warto skorzystać ze specjalistycznych preparatów. Mogą to być tabletki, gumy do żucia, plastry czy też spraye. Przykładem może być Tabex na rzucanie palenia, który zawiera w składzie cytyzynę, która posiada stosunkowo podobną budowę do nikotyny. Jest to więc skuteczny sposób na to, by oszukać własny organizm. Zamiast szkodliwej nikotyny, podawana jest wcześniej wspomniana cytyzyna, która pobudza nasz układ nerwowy. Często prowadzi to do tego, że nie odczuwamy już przyjemności z tego, że palimy papierosa. Ze względu na to, że pobudzane jest wydzielanie dopaminy i adrenaliny, zwiększa się tętnicze ciśnienie krwi. Warto również wspomnieć, że leki na rzucenie palenia łagodzą objawy związane z rzucaniem nałogu. Pamiętajmy o tym, że cytyzyna, w przeciwieństwie do nikotyny, jest w pełni bezpieczna i nie uzależnia, jednakże pod żadnym pozorem nie należy łączyć obu tych substancji.

2. Uprawiaj sport

Aby szybko i skutecznie rzucić palenie, powinniśmy odpowiednio zaplanować sobie dzień wplatając w niego wiele zajęć, co z pewnością spowoduje, że myśl o paleniu nie będzie powracać tak często. Być może świetnym sposobem może okazać się regularne uprawianie sportu – na świeżym powietrzu bądź w domu. Do wyboru mamy wiele aktywności, jak chociażby spacer, bieganie, fitness, sporty walki, trening ogólnorozwojowy, a nawet siłownia. Dzięki temu, że intensywnie się poruszamy, wytwarzany jest tzw. hormon szczęścia i adrenalina – substancje te uwalniają się również podczas palenia, co powoduje, że w obu przypadkach czujemy się podobnie.

3. Odpowiednio się odżywiaj

Nie sposób zapomnieć o dobrych nawykach żywieniowych. Co to oznacza w praktyce? Warto sięgać po suszone owoce, a także zielone warzywa. Jeśli zdecydujemy się na spożywanie pokarmów z dużą ilością witaminy C, możemy liczyć na to, że pozbędziemy się wolnych rodników. Do diety warto również dołączyć brokuły, czosnek, cebulę i czerwoną herbatę.

4. Wiara w siebie to podstawa

Jeśli zależy Ci na tym, aby rzucić palenie, musisz uzbroić się w cierpliwość i naprawdę tego chcieć. Pamiętaj, że jest to tylko stan przejściowy. Jeśli przez chwilę twoja silna wola będzie niewystarczająca, przypomnij sobie, dlaczego zdecydowałeś się na to, aby pożegnać się z nałogiem. Dbanie o swoje zdrowie to podstawowa kwestia, o której pod żadnym pozorem nie możemy zapominać. Jeśli uwierzysz w to, że Ci się uda, misja „rzucenie palenia” z pewnością zakończy się powodzeniem.

Skomentuj

Obserwuj nas na Facebooku!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z iWoman! Zapisz się do bezpłatnego newslettera.

Zapisz się
Uwielbiamy ciasteczka! Dlatego wykorzystujemy pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień i wyłączyć ciasteczka. Rozumiem