Teleporada – najważniejsze informacje na temat telefonicznej konsultacji z lekarzem

Chociaż teleporada jest dostępna dla pacjentów już jakiś czas – dalej nie do końca wiemy jeszcze, jak to się odbywa i jak my sami powinniśmy się do tego przygotować. Jest to oczywiście zupełnie zrozumiałe, bo zarówno lekarze, jak i pacjenci potrzebowali czasu na to, aby się wszystkiego tutaj nauczyć i móc wykorzystać teleporadę w najlepszy sposób.
Na pewno wiemy już teraz, że nie może być ona nigdy zastępstwem dla wizyty stacjonarnej – na pewno nie w 100%. Idealnie sprawdza się ona jako dodatek – teleporada ułatwia nam uzyskanie kolejnej recepty lub skierowania na badania. Dzięki niej nie jest już konieczne przyjeżdżanie do specjalisty z każdą “błahostką”. To wygoda dla lekarza, który jest w stanie przyjąć więcej pacjentów w gabinecie – ale także dla pacjenta, który nie musi wydawać pieniędzy na bilet tramwajowy lub benzynę i może poprosić o receptę przez telefon.
O czym warto pamiętać?
Po drodze na pewno pojawiło się sporo różnych problemów i o tym też warto wspomnieć – dzięki temu teleporada z czasem będzie wykorzystywana lepiej i obie strony będą mogły na tym zyskać. Bardzo istotne jest to, aby pacjenci faktycznie starali się dostosować do umówionej godziny wizyty. Gdy mamy stawić się w gabinecie to przecież przychodzimy tam na czas i nie zajmujemy się wtedy niczym innym. Jeśli więc wiemy, że ma odbyć się teleporada – starajmy się w tym czasie nie odbierać dziecka z przedszkola czy jechać samochodem. Lekarz nie może wtedy uzyskać od nas niezbędnych informacji, a i nam trudno się skupić na tym, co chcieliśmy omówić.
Nie możemy też bagatelizować swojego stanu zdrowia tylko dlatego, że wolimy porozmawiać z lekarzem przez telefon – zamiast faktycznie przyjechać na wizytę. W ten sposób szkodzimy tylko sami sobie, bo specjalista nie może zobaczyć problemów, o których mu nie mówimy – działa to więc na takiej samej zasadzie, jak gdybyśmy w ogóle nie umówili się na takie spotkanie. Warto pamiętać, że nasze zdrowie to nasza odpowiedzialność. Teleporada to sposób na zwolnienie lekarskie, kiedy jest ono potrzebne.
Przygotuj się do wizyty
Chociaż podczas teleporady możemy przebywać w domu – warto przygotować się do niej w taki sam sposób, jak gdybyśmy mieli zobaczyć się z lekarzem osobiście. Jeśli posiadasz niezbędną dokumentację lub chcesz porozmawiać o przyjmowanych lekach – miej je pod ręką. Trzeba tutaj szanować czas lekarza, a teleporada nie będzie też trwała dłużej niż 10-15 minut. Jeśli połowę tego czasu marnujemy na szukanie danego dokumentu – uzyskamy potem mniej informacji.