Chat-commerce – rewolucyjny krok w rozwoju e-handlu?
Handel internetowy staje się z roku na rok coraz bardziej popularny. Większość sklepów oferuje odbiorcom swoje usługi nie tylko stacjonarnie, ale i w wersji online. Zakupy przez Internet ułatwiają i popularyzują także nowoczesne narzędzia, takie jak platforma chat-commerce Gizmi. Dlaczego narzędzie to określane jest mianem rewolucyjnego? Jak zmienia świat zakupów internetowych? Poznaj odpowiedzi na te i wiele innych pytań!
Chat-commerce to rozwiązanie, które wnosi zakupy przez Internet na zupełnie nowy poziom. Konsumenci, którzy przez lata oswoili się z mediami społecznościowymi, mogą obecnie nie tylko wykorzystywać je do komunikacji czy promocji. Dzięki nowoczesnej platformie Gizmi mogą także nabywać i sprzedawać tam produkty cyfrowe i nie tylko! Już wkrótce będzie można bowiem z powodzeniem oferować tam także fizyczne produkty. Możliwości tego narzędzia są naprawdę ogromne, warto zatem dowiedzieć się o nim więcej!
Zobacz też: https://gizmi.io/pl/blog/jak-zrobic-ankiete-na-facebooku/
W jakich branżach najlepiej sprawdzi się chat-commerce?
Obecnie, chat-commerce sprawdza się przede wszystkim przy sprzedaży produktów w formie cyfrowej. Mogą to być na przykład poradniki w formie e-booka, materiały ze szkolenia na wybrany temat czy vouchery na usługi. Z możliwości tego narzędzia mogą korzystać przedstawiciele niemal wszystkich branż: od trenerów personalnych i dietetyków, przez restauratorów oraz właścicieli kawiarni aż do osoby związane z branżą rozrywkową, którzy mogą sprzedawać w ten sposób bilety na wydarzenia. To jednak dopiero początek. Specjaliści w Gizmi pracują nad tym, by umożliwić także sprzedaż produktów fizycznych. Dzięki temu oferta będzie jeszcze bardziej wszechstronna!
Gizmi a sklep internetowy – jakie są różnice?
Skoro klasyczne sklepy internetowe już działają, to po co inwestować w dodatkowe platformy? Warto pamiętać, że budowa strony to duży koszt i nie jedyny! Zapłacić należy także za utrzymanie domeny i hosting. Zdarzają się także błędy w działaniu strony. Cena naprawy bywa wysoka. Można jednak uniknąć tych kosztów, zakładając konto w Gizmi. Jeśli masz więcej niż jeden produkt, automatycznie utworzysz sklep z własnym adresem url. Możesz także po prostu generować pojedyncze linki sprzedażowe i udostępniać je klientom. Cała transakcja kupna-sprzedaży odbędzie się w okienku dobrze znanego komunikatora, czyli Messengera. Płatność również zostanie sfinalizowana w Messengerze. Klienci mają do wyboru wiele opcji. Mogą uiścić opłatę za pomocą karty, Blika, Apple Pay czy Pay Google.
Czy zakupy będa możliwe wyłącznie przez Messenger?
Według badań przeprowadzonych na zlecenie Gizmi, serwisem społecznościowym za pośrednictwem którego klienci kupują najchętniej i najczęściej, jest Facebook. Niemal 80% osób, które kupują lub sprzedają w social mediach, korzysta właśnie z tego serwisu. Nic dziwnego, że aplikacja Messenger, ściśle związana z Facebookiem, jest wiodącym polem sprzedaży. Ale czy jedynym? Nie! W niedalekiej przyszłości konsumenci będa mogli wygodnie kupować produkty również za pośrednictwem WhatsAppa, Telegrama czy Signala. Warto zatem śledzić uważnie stronę Gizmi!
Jak sprzedawcy otrzymują zapłatę za sprzedane produkty?
Jeśli chodzi o operatora płatności, to wybór był oczywisty. Stripe, czyli najbardziej zaufany dostawca usług tego typu odpowiedzialny jest za poprawny i bezpieczny przepływ gotówki pomiędzy sprzedającymi a kupującymi. Ta ogólnoświatowa platforma umożliwia też dokonywanie zwrotów i reklamacji produktów. Z tego powodu Stripe jest najlepszym możliwym wyborem i zapewnia najwyższą jakość usług obu stronom.
Dzięki Gizmi każda osoba prowadząca własną działalność może jeszcze szybciej i łatwiej monetyzować swoje działania. Udostępnienie opcji zakupu, która nie wymaga zakładania kont, wypełniania licznych formularzy, a odbywa się w znanym i lubianym komunikatorze, jest dużym ułatwieniem zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Nie czekaj, tylko wypróbuj Gizmi już teraz!