Menu

Brakuje Ci sił w nowym roku? Poznaj 5 sposobów, dzięki którym odzyskasz energię

3 minuty czytania
Brakuje Ci sił w nowym roku? Poznaj 5 sposobów, dzięki którym odzyskasz energię
Fot. materiały partnera
0

Nareszcie skończył się trudny i wyczerpujący rok 2020. Czekałeś na to od miesięcy! Ale co zrobić, jeśli zmiana daty wcale nie wpłynęła na Twoje samopoczucie tak pozytywnie, jak się tego spodziewałeś? Pomocne będą dieta na energię, regularna aktywność fizyczna i kilka innych naturalnych polepszaczy humoru.

0

Z tekstu dowiesz się:

  • co jeść, aby mieć więcej energii,
  • jak picie wody wpływa na samopoczucie,
  • jak aktywność fizyczna poprawia samopoczucie,
  • dlaczego wysypianie się jest niezbędne, aby czuć się dobrze,
  • jak dieta pudełkowa może Ci pomóc odzyskać energię.

Sytuacja związana z pandemią COVID-19 ma ogromny wpływ na każdego z nas – zarówno pod kątem fizycznym (ograniczona aktywność), jak i psychicznym (izolacja i niepewność co do sytuacji na świecie). To zrozumiałe, że w ostatnich miesiącach mogłeś czuć się gorzej. Wraz z rozpoczęciem nowego roku spróbuj jednak zadbać o siebie, aby możliwie poprawić swoje samopoczucie. Jest wiele rzeczy, które możesz dla siebie zrobić!

1.     Zdrowa dieta na energię i witalność

Dieta na więcej energii? To jak najbardziej możliwe! Regularność posiłków, a także ilość zawartych w nich witamin, minerałów i składników odżywczych ma ogromny wpływ na Twoje samopoczucie. Jeżeli do tej pory nie dbałeś o stałe godziny posiłków, koniecznie to zmień. Regularne jedzenie małych porcji sprawi, że unikniesz gwałtownych skoków stężenia glukozy we krwi, a co za tym idzie, będziesz mieć energię do działania na długo, a nie tylko na chwilę.

Zadbaj o to, aby Twoja dieta dodająca energii składała się z nieprzetworzonych składników i była oparta na:

  • owocach i warzywach – to cenne źródło witamin dodających energii i wzmacniających odporność, a także minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu,
  • pełnowartościowym białku, np. w postaci mięsa, ryb i nabiału – takie produkty, spożywane w odpowiednich ilościach, zapewnią brak uczucia głodu na wiele godzin – dzięki temu unikniesz ochoty na niezdrowe przekąski,
  • pełnowartościowych tłuszczach, np. pod postacią oliwy z oliwek czy orzechów – zapobiegną one skokom ciśnienia, a więc także uczuciu senności po posiłku,
  • węglowodanach złożonych, np. w postaci ciemnego makaronu czy pieczywa pełnoziarnistego – jako źródło błonnika wspomogą pracę jelit i pozwolą uniknąć uczucia pełności.

2.     Picie wody na ciągłe zmęczenie i senność

Dorosły człowiek w ciągu dnia powinien wypijać około 1,5-2 l wody. Jeśli wydaje Ci się, że to bardzo dużo, bo na co dzień poprzestajesz na dwóch kawach i jednej herbacie – to właśnie odkryłeś jeden z możliwych powodów Twojego kiepskiego samopoczucia. Miej butelkę wody zawsze przy sobie, a będzie Ci łatwiej pamiętać o regularnym nawadnianiu.

3.     Aktywność fizyczna – męczy, ale i dodaje energii

Mogłoby się wydawać, że skoro odczuwasz ciągłe zmęczenie i senność, a ćwiczenia wymagają dużego wysiłku, to lepiej spędzić czas na kanapie. Nic bardziej mylnego! Aktywność fizyczna, bez względu na to, czy jest to spacer czy intensywne treningi aerobowe, pomaga zredukować stres. Dodatkowo dodaje pewności siebie, dzięki której czujesz się lepiej sam ze sobą. Endorfiny sprawią, że zmęczenie po treningu będzie znacznie przyjemniejsze niż to, które odczuwałeś przed nim.

4.     Jak odzyskać energię – wysypiaj się

Kiedy śpisz, w twoim organizmie trwają intensywne prace porządkowe. Twój mózg segreguje ogrom informacji, które docierają do niego w ciągu dnia. Te istotne są zapamiętywane, a zbędne – kasowane. Kiedy jesteś wyspany, myślisz logiczniej i nie dajesz się opanować nie tylko senności, ale też złym emocjom. Nie bez powodu mówi się, że z każdym problemem warto się przespać!

5.     Zrób dla siebie coś dobrego – dieta pudełkowa

Wprowadź w życie uniwersalne porady na temat poprawiania humoru – ale oprócz tego zastanów się, co zadziała na najlepiej właśnie na Ciebie. Postaraj się w tym trudnym czasie pandemii po prostu ułatwić sobie życie. Jeśli najlepiej relaksujesz się na świeżym powietrzu, wprowadź rytuał codziennych spacerów. Jeśli przytłacza Cię cotygodniowe sprzątanie, rozłóż obowiązki na kilka dni. A jeśli Twoją zmorą jest gotowanie i czujesz, że przeznaczony na nie czas mógłbyś spożytkować znaczniej lepiej – postaw na dietę pudełkową Nice To Fit You.

To wyjątkowy catering dietetyczny z menu opracowanym przez doświadczonych dietetyków. Jego cechą szczególną jest fakt, że w ramach pakietów Plus i Super+ masz możliwość swobodnego wyboru menu na dany dzień – dlatego nigdy nie dostaniesz posiłku ze składnikiem, którego nie lubisz. Dodatkowo dieta będzie dopasowana do Twojego zapotrzebowania kalorycznego, więc po jedzeniu na pewno nie będziesz czuć się ciężko i ospale.

Tak niewiele trzeba, aby podnieść poziom swojej energii i polepszyć samopoczucie! Skorzystaj z naszych porad i postaraj się, aby nowy rok był dla Ciebie znacznie lepszy niż poprzedni.

Skomentuj

Obserwuj nas na Facebooku!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z iWoman! Zapisz się do bezpłatnego newslettera.

Zapisz się
Uwielbiamy ciasteczka! Dlatego wykorzystujemy pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień i wyłączyć ciasteczka. Rozumiem