Menu

Dieta cukrzycowa – kiedy po nią sięgnąć?

1 minuta czytania
0

Dieta cukrzycowa pozwala skutecznie regulować poziom cukru we krwi. Polecana jest szczególnie dla diabetyków, lecz dobrze przysłuży każdemu, kto chce się zdrowo odżywiać. Sprawdź zalety i działanie diety cukrzycowej.

0

Dobrane w diecie cukrzycowej składniki i produkty mają za zadanie regulować poziom cukru w organizmie człowieka. Choć jest szczególnie zalecana osobom chorującym na cukrzycę, mogą ją stosować również osoby zdrowe. Jedną z najważniejszych zasad diety cukrzycowej jest to, że pierwszy posiłek należy spożyć niepóźnej niż dwie godziny po przebudzeniu. Analogiczna zasada dotyczy również kolacji. Każdy z posiłków powinien zawierać jedynie jedną grupę pokarmową. Wskazane są przede wszystkim ryby oraz chude mięso. Głównymi źródłami tłuszczów powinny być oleje roślinne oraz orzechy. Osoby zmuszone do stosowania tej diety mają również spory wybór warzyw. Zakazane są jedynie brokuły, kukurydza oraz ziemniaki. Poza tym dużo uwagi poświęca się nawadnianiu organizmu, jednak wyłącznie niesłodzonymi napojami. Śmiało można więc pić nie tylko wodę niegazowaną, ale również kawę i herbatę bez cukru.

Dla kogo

Dieta cukrzycowa została przygotowana specjalnie z myślą o diabetykach. Nie oznacza to jednak, że nie mogą jej stosować osoby zdrowe, w ramach profilaktyki.

Efekty

Jednym z głównych efektów diety cukrzycowej jest przeciwdziałanie i łagodzenie skutków cukrzycy. Dzięki jej stosowaniu można bowiem utrzymać prawidłowy poziom cukry w organizmie.

Przykładowy jadłospis

Dieta cukrzycowa bazuje przede wszystkim na takich produktach jak:

– chude mięso (kurczak, cielęcina, wołowina oraz indyk)

– morskie ryby, jednak nie więcej niż 30 dag w ciągu dnia

– kefiry, twarożki, jogurty

– pełnoziarniste oraz razowe pieczywo

– warzywa, w tym m.in.: fasola i rośliny strączkowe, pomidory, kalafior, papryka, rzodkiewka, ogórek, seler, sałata, szparagi

– gruboziarniste kasze, ryż, makaron

– owoce, w tym m.in.: winogrona, truskawki, śliwki, pomarańcze i jabłka, nie więcej jednak niż 20 dag w ciągu dnia.

– woda mineralna, niesłodzone napoje, kawa, herbata bez cukru.

I śniadanie: 4 łyżki musli, szklanka mleka, niesłodzona kawa.

II śniadanie: pełnoziarniste pieczywo, masło, sałata, pomidor oraz chuda, drobiowa wędlina.

Obiad: gotowana pierś z kurczaka, gruboziarnista kasza, kapusta pekińska z sosem winegret.

Podwieczorek: owoc, jogurt.

Kolacja: pełnoziarniste pieczywo, chudy twarożek ze szczypiorkiem, pomidor lub ogórek.

Skomentuj

Obserwuj nas na Facebooku!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z iWoman! Zapisz się do bezpłatnego newslettera.

Zapisz się
Uwielbiamy ciasteczka! Dlatego wykorzystujemy pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień i wyłączyć ciasteczka. Rozumiem