Menu

Dieta owocowa – zasady, efekty i jadłospis

1 minuta czytania
Dieta owocowa – zasady, efekty i jadłospis
Dieta owocowa. fot. Shutterstock.com
0

Dieta owocowa, jak sama nazwa wskazuje oparta jest na owocach. Oprócz utraty wagi dodatkowo pozbędziemy się z organizmu toksyn, jednak jest parę zasad, których trzeba się trzymać aby nie wrócić do poprzedniej wagi. Zapraszamy do zapoznania się z zasadami i efektami diety owocowej.

0

Dieta owocowa ma wiele zalet. Poza tym, że szybko pozwala zrzucić dodatkowe kilogramy – nawet jeden dziennie, oczyszcza nas organizm z toksyn. Warto jednak pamiętać o tym, że nie można jej stosować zbyt długo. Poza tym po jej zakończeniu, należy stopniowo wprowadzać poszczególne produkty. Zbyt gwałtowny powrót do poprzednik nawyków żywieniowych może bowiem zakończyć się efektem jo-jo. Jak sama nazwa wskazuje, kuracja zakłada jedzenie samych owoców. Zabronione są również gotowe soki owocowe i nektary, ponieważ zawierają zbyt dużą ilość cukrów. Zamiast nich lepiej postawić więc na niegazowaną wodę. Dzięki tak dobranemu jadłospisowi możemy znacznie przyspieszyć naszą przemianę materii, a dzięki temu w łatwy sposób spalić tkankę tłuszczową.

Dla kogo

Dieta owocowa to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą nie tylko szybko schudnąć, ale również oczyścić swój organizm z toksyn. Choć do jej stosowania nie ma zbyt wielu przeciwwskazań, nie powinny na nią przechodzić ciężarne lub karmiące kobiety, a także nastolatki

Efekty

Podstawowym celem diety owocowej jest usprawnienie pracy jelit. Dzięki temu podczas jej stosowania można schudnąć nawet kilka kilogramów. Poza tym zaproponowane w niej składniki doskonale oczyszczają organizm z toksyn.

Przykładowy jadłospis

Decydując się na stosowanie diety owocowej powinniśmy pamiętać o tym, by w ciągu dnia jeść kilka posiłków. Do ich przygotowania należy używać wyłącznie owoców. Najlepiej sprawdzają się te świeże lub mrożone. Poza tym, w miarę możliwości, należy zjadać je ze skórką. Ta bowiem, zawiera dużo błonnika, który wspomaga pracę naszych jelit. Poza tym ważnym elementem diety owocowej jest picie przynajmniej dwóch litrów niegazowanej wody. Dodatkowo należy pamiętać o tym, by w ciągu dnia jeść różne rodzaje owoców.

Wariant I

I śniadanie: 40 dag owoców, mogą być banany, maliny lub winogrona.

II śniadanie: 1 średniej wielkości pomarańcza, duże kiwi.

Obiad: sałatka owocowa z dwóch bananów, 6 śliwek, jednego grejpfruta.

Podwieczorek: pół melona.

Kolacja: garść borówek lub dwie sztuki kiwi i jabłko.

Wariant II

I śniadanie: 40 dag owoców ? połowę z nich powinny stanowić winogrona, herbata z rozmarynu.

II śniadanie: dwie gruszki, 20 dag moreli.

Obiad: duży banan, 15 dag śliwek, pół grejpfruta.

Podwieczorek: papaja.

Kolacja: garść śliwek, dwie morele, kiwi.

Skomentuj

Obserwuj nas na Facebooku!

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco z iWoman! Zapisz się do bezpłatnego newslettera.

Zapisz się
Uwielbiamy ciasteczka! Dlatego wykorzystujemy pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień i wyłączyć ciasteczka. Rozumiem