Kariera 5 typów ludzi, których lepiej unikać w pracy

5 typów ludzi, których lepiej unikać w pracy

Nikt nie lubi przebywać w towarzystwie pracownika wiecznie narzekającego albo użalającego się nad sobą. [fot: imago stock&people/EASTNEWS]


Bardzo ważne jest, by budować w środowisku pracy dobre i w miarę trwałe relacje ze współpracownikami. Powinny one opierać się nie tylko na wzajemnej sympatii, ale także na szacunku oraz zaufaniu. Nie bądź jednak zbyt ufny w stosunku do wszystkich z firmy i wystrzegaj się tych, którzy mogą zatruć Ci życie w pracy.

Plotkarze

Nie ma nic złego w luźnych pogawędkach z innymi pracownikami. Miej się jednak na baczności, gdy ludzie wokół Ciebie zaczynają rozsiewać plotki lub dzielić się z Tobą sekretami innych. W każdej firmie znajdzie się co prawda ktoś, kto będzie źródłem najświeższych i najgorętszych informacji, ale Ty zachowaj umiar w rozmowach z nim. Nie chcesz przecież, by ludzie przykleili Ci etykietę plotkarz. Zachowaj neutralność w swoich osądach oraz nie przyjmuj jako ostateczną prawdę wszystkiego co usłyszysz od innych.

Firmowe wesołki

Dobrze jest mieć w firmie osobę, która będzie potrafiła rozbawiać innych, a tym samym jej poczucie humoru rozładuje codzienne stresy i wprowadzi sympatyczniejszą atmosferę. Pamiętaj jednak, że zbyt radosne zachowanie może być traktowane przez przełożonego jako niepoważny stosunek do pracy. W przypadku jeśli przebywasz często w towarzystwie takiego pracownika – może to także wpłynąć na Twoją reputację – zaznacza Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Postaraj się więc ograniczyć kontakty ze zbyt rozrywkowym kolegą z biura.

Pesymiści

Nikt nie lubi przebywać w towarzystwie pracownika wiecznie narzekającego albo użalającego się nad sobą. Taka osoba potrafi skutecznie zaburzyć morale innych. Jeśli nie chcesz psuć sobie humoru, nie daj się wciągnąć w dyskusję z wiecznym malkontentem. Możesz spróbować zarazić go optymizmem, jednak nie staraj się na siłę zmienić jego podejścia do życia.

Sabotażyści

To typ ludzi, których obecność zazwyczaj nie wróży nic dobrego. Mogą np. za wszelką cenę negować Twoje zdanie lub pokazywać innym, że Twoje pomysły nie są dobre. Czasem robią to kosztem uzyskania większych przywilejów czy awansu w firmie lub chcą się chociażby przypodobać szefowi. Dla swojego własnego spokoju oraz komfortu pracy – odseparuj się od takiego współpracownika.

Egoiści

W przypadku, gdy pracujesz zespołowo, Twoim największym problemem może stać się pracownik, który jest egocentrykiem. Taka osoba zazwyczaj podchodzi interesownie do wszelkich form pomocy. Może także mieć kompleks narcyza oraz być przeświadczona o swojej nieomylności. To znacznie może utrudnić Wam wspólną kooperację. W ostatecznym przypadku możesz poprosić szefa o przydzielenie do innego zespołu, by uniknąć współpracy z taką osobą.


Małgorzata Majewska - Ekspert ds. rozwoju zawodowego


fot. arch. pryw.
Karierę zawodową rozpoczęła w roku 1998. W 2008 roku związała się z branżą HR i pracuje w wiodącym portalu kariery, monsterpolska.pl, jako marketing manager oraz ekspert do spraw HR. Jest współorganizatorem i współautorem wydarzeń skierowanych do przedstawicieli HR oraz kandydatów poszukujących pracy, o charakterze zarówno ogólnopolskim, jak i lokalnym. Ekspert rynku pracy, rekrutacji, zarządzania ścieżką kariery i employer brandingu. Reprezentuje portal monsterpolska.pl w kontaktach z mediami oraz na spotkaniach branżowych i panelach dyskusyjnych dotyczących współczesnego rynku pracy.

 

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując m.in. dla: Agory, Polskiego Wydawnictwa Fachowego (polski oddział Deutscher Fachverlag), OASE i Volvo.

2015-01-12 11:17:19

Tagi:

praca,

kariera,

szef,

współpracownicy

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Masz szansę rozpocząć ciekawą dyskusję.